Maicroft, true! :twisted:
Ciśnienie sprężania
Zwiń
X
-
AKU naładowany na maxa silnik bez wtrysków i zakręcasz ciśnieniomierz na cylinder pierwszy i kręcisz potem na drugi kręcisz tak po kolei aż wykres będzie kompletny jeśli będzie słabszy jakiś cylinder to delikatnie wlewa się oleju i kręcisz jak raptem wzrośnie ciśnienie to masz pierścienie amen jak nie to zaworyTakie zwykłe Ambiente
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o mocowanie, to raczej wykręca się wtryskiwacze i tam mocuje się przyrzad, co do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 bar, to rzadziej lub częsciej, ale już zaczynają się problemy ze sprawnym uruchamianiem, a jak jeszcze dojdzie niespecjalna kondycja akumulatora to dlugie krecenie murowane
Komentarz
-
-
Czy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?Zamieszczone przez kurynioJeżeli chodzi o mocowanie, to raczej wykręca się wtryskiwacze i tam mocuje się przyrzad, co do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 bar, to rzadziej lub częsciej, ale już zaczynają się problemy ze sprawnym uruchamianiem, a jak jeszcze dojdzie niespecjalna kondycja akumulatora to dlugie krecenie murowane
Na zimnym , czy ciepłym ?
Może ktoś wie jakie są wartości ciśnienia dla ASZeta ?
Komentarz
-
-
Wystarczy wykręcić świece żarowe.Zamieszczone przez arthekCzy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?
Na ciepłym.Zamieszczone przez arthekNa zimnym , czy ciepłym ?
w stanie normalnym wynosi 25-31 bar a wartość minimalna 19 bar.Zamieszczone przez arthekMoże ktoś wie jakie są wartości ciśnienia dla ASZeta ?
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
to są wartości dla 1.9TDI VP o stopniu sprężania 19.5Zamieszczone przez mrokow stanie normalnym wynosi 25-31 bar a wartość minimalna 19 bar.
w PD jest nieco mniejsze ponieważ stopień sprężania jest 19
widzisz, też tak myślałem do czasu aż nie odwiedziłem parę warsztatów specjalizujących się w TDI. Wiem, w książce jest podane że olej min.30' ale niestety wszędzie robi się pomiar najlepiej "po nocy"Zamieszczone przez mrokoarthek napisał/a:
Na zimnym , czy ciepłym ?
Na ciepłym.
bez przesady, tyle to nowe mająZamieszczone przez kurynioco do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 barNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o rodzaj mocowania, to myślalem,że to VP.
dobrygrzeswawa, jezeli chodzi o 1,9 VP, to jeżeli jest 27-28 barów to juz pojawialą się problemy z uruchamianiem silnika, jak zadzialaja świece żarowe to odpali w miarę sprawnie, ale jeżeli jest na pograniczu i świece sie nie załączą to troszku trzeba judłać.
a to to już nie wiem, chyba z przełącznikiem grzania świec żarowych na desce rozdzielczejZamieszczone przez mrokowartość minimalna 19 bar
Komentarz
-
-
djczas, rozrząd zmieniałem 15 kkm temu.Zamieszczone przez djczasarthek, a może zabierasz się że tak powiem od tylnej strony napisz może dlaczego w czym jest problem i czy rozrząd był zmieniany
Pytam o pomiar ciśnienia, dlatego, że podczas standardowego chiptuningu okazało się ,że jedna z pompek ma dużą korekcję, nie pamiętam wartości ale podobno jeszcze nie graniczna.( 3-ci cylinder ).
Tuner wyjaśnił, że nie koniecznie musi to być wina pompki, bo również może to być coś z cylindrem.
Motorownia ma 190 kkm przelotu, z czego "u mnie " 30 kkm.
Silnik pracuje równo, oddaje moc równo ( wykres przebiegu krzywych w dziale tuning), z uruchamianiem na zmino nie ma problemu, pali od strzała (czasami tylko zaraz po uruchomieniu chwilkę sobie nierówno popracuje, szczególnie jak jest wiekszy mróz, ale PDeki ponoć tak mają.)
Oleju bierze w normie.
Więc ciśnienie chciałem sprawdzić, aby ewentualnie wykluczyć winę cylindra i pomału przygotować się na wymianę tej pompki.
Dzięki wszystkim za odzew.
Pozdr
Komentarz
-
-
Byćmoże auta które mierzyłeś miały właśnie nie sprawny układ podgrzewania albo zużyty tłoko-rozdzielacz na pompie ponieważ przy 26 barach nie miałem nigdy, żadnych problemów z zapalaniem. Powiedzmy że rok temu, moja miała 27 barów i przy ok.-30'C zapalała po 2-3 obrotach silnikaZamieszczone przez kuryniodobrygrzeswawa, jezeli chodzi o 1,9 VP, to jeżeli jest 27-28 barów to juz pojawialą się problemy z uruchamianiem silnika, jak zadzialaja świece żarowe to odpali w miarę sprawnie, ale jeżeli jest na pograniczu i świece sie nie załączą to troszku trzeba judłać.
Minimum 19 barów podają w magicznej księdze
a swoją drogą czytałem gdzieś ostatnio o jakimś TDI (1Z) z ciśnieniem na cylindrach 14 barów który nawet jeździłNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Własnie jak jest bardzo zimno to palą lepiej, bo wtedy dzialaja swiece i podgrzewaja wnetrze cylindra, natomiast jest najgorzej jak pierwszy rozruch jest realizowany tylko dzięki wzrostowi cisnienia w cylindrze, jak temp. jest tylko nieco wyższa od temp. maksymalnej przy, której jeszcze załaczają się świece zarowe. Ostatnio mieliśmy octavkę z silnikiem ASV, przebieg 31 000km
. Miala problem z uruchamianiem zimnego silnika(konieczność długiego judłania), ale właśnie w temperaturach 5-10 stopni, pierwsze co psrawdziliśmy to świece-OK, przekaznik-OK, paliwo, zawór zwrotny-OK, pomiar ciśnienia I-29,II-30,III-27,IV-27 pomiar na zimnym. Po zrobieniu głowicy, palił od dotknięcia.
Komentarz
-
-
...ponieważ przy 26 barach nie miałem nigdy.Zamieszczone przez kurynioWłasnie jak jest bardzo zimno to palą lepiej
to i tak z tego co piszesz, powinien załapać na dwóch od razuZamieszczone przez kuryniopomiar ciśnienia I-29,II-30,III-27,IV-27
Jakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??
W jaki sposób została naprawiona głowica??
Co było w niej uszkodzone??
Moim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica. Na takim ciśnieniu powinien palić b.dobrze do tego jeszcze minimalny przebieg. Nie miałem tego auta na warsztacie więc co było przyczyną nie powiem. Równie dobrze mógł być źle ustawiony kąt wtrysku.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa, wartości te wziąłem z magicznej książki w której jeszcze było napisane że "temperatura oleju w czasie pomiaru powinna wynosić 80stopni".
A może dlatego że każą sprawdzać na ciepłym to te wartości są trochę większe tak jak pisałeś.
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
hehe u mnie napisali że min.30 :wink:dobrygrzeswawa, wartości te wziąłem z magicznej książki w której jeszcze było napisane że "temperatura oleju w czasie pomiaru powinna wynosić 80stopni".
być możeZamieszczone przez mrokoA może dlatego że każą sprawdzać na ciepłym to te wartości są trochę większe tak jak pisałeś.
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Więc tak początek wtrysku był sprawdzany, nawet go troszkę przyspieszyliśmy, co do przebiegu to rzeczywiście niewielki była to naprawa gwarancyjna, więc głowica była na koncu po wymianach innych mniej inwazyjnych rzaczach, takich jak opisałem wcześniej. Co do innych pytań:
nie pamietam dokładnie na których dokładnie, ale 30-31barZamieszczone przez dobrygrzeswawaJakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??
zostały wymienione zawory i prowadnice, no i uszczelka głowicyZamieszczone przez dobrygrzeswawaW jaki sposób została naprawiona głowica??
nie było widocznych uszkodzeń z resztą nie zagłebialiśmy się w toZamieszczone przez dobrygrzeswawaCo było w niej uszkodzone??
)
Ale po powyższej naprawie odpalał od razu no i klient więcej z tym problemem nie wróciłZamieszczone przez dobrygrzeswawaMoim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica
Komentarz
-
-
no widzisz, to nawet nie poprawiło się o stopień różnicy między cylindrami który wynosi 5barówZamieszczone przez kuryniodobrygrzeswawa napisał/a:
Jakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??
nie pamietam dokładnie na których dokładnie, ale 30-31bar
myślę że przefrezowanie gniazd i dotarcie zaworów by nie zaszkodziło, o uszczelniaczach pewnie zapomniałeś napisaćZamieszczone przez kuryniodobrygrzeswawa napisał/a:
W jaki sposób została naprawiona głowica??
zostały wymienione zawory i prowadnice, no i uszczelka głowicy
ale przecież jeśli by się coś działo to po przylgni będzie widaćZamieszczone przez kuryniodobrygrzeswawa napisał/a:
Co było w niej uszkodzone??
nie było widocznych uszkodzeń z resztą nie zagłebialiśmy się w to
)
dalej śmiem wątpić aby wpływ na odpalanie miała ta głowica. Niejednokrotnie, nieświadomie zdarza się coś naprawić przy naprawie czegoś innego. Może i tu był taki przypadek. Bardziej właśnie na to bym stawiałZamieszczone przez kuryniodobrygrzeswawa napisał/a:
Moim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica
Ale po powyższej naprawie odpalał od razu no i klient więcej z tym problemem nie wrócił
czyżby kolega w ASO pracowałZamieszczone przez kuryniobyła to naprawa gwarancyjna
Robiłem kiedyś w pewnym ASO innej marki p.t. AR, znam to życie :wink: :szeroki_usmiech
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Panowie czytajac wypowiedzi to zrobiliscie rewolucje
oczywiscie wg ASO . Ja szukalem odpowiedzi w kilku warsztatach i kazdy mial inna teorie . Teraz wiem jak powinni sprawdzac cisnienie .
Mala relacja z wizyty w ASO
1. Sprawdzili cisnienie na goracym silniku(wyszlo im od 21.2 do 21.4 Bara wydruk elektroniczny)
2. Dokonali pomiaru na mojej bateri ktora byla padnieta
3. Po 40 min dokonali ponownego pomiaru i cisnienie podskoczylo o 0.8 Bara w wydruku napisali silnik zimny.
4. Diagnoza zrobic remont glowicy, pompy wtryskowej , rozebrac silnik w celu sprawdzenia uszkodzenia .
Ja naprawde nie wiem czy smiac sie czy plakac.
W zwiazku z tym mam pytanie oczywiscie jak pomiar jest prawdziwy - co jest przyczyna jak kompresja rosnie w miare wystudzania silnika podkreslam tak stwierdzilo ASOJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Jak juz bylo wspomniane, stopien sprezania dla silnika AGR to 19.5, tak wiec jak jest wiecej to powinno byc dobrze.
40 minut to nie jest zimny silnik. Zimny to jest jak ma temp otoczenia, czyli np po nocy
Cisnienie sprezania w nowym silniku powinno wynosic pomiedzy 2.5 a 3.1 MPa, minimalne to 1.9MPa, największa dopuszczalna roznica miedzy cylindrami to 0,5MPa
Komentarz
-
-
Maicroft, dzieki tylko wmawiali , iz powinno byc ok 30 bar. Jedno jest pewne trzeba w niektorych ASO zachowac zimna krewJeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-

Komentarz